Report on Mathematics Teacher Preparation in Perú

Augusta Osorio Gonzales, María Aredo Alvarado, María del Carmen Bonillla Tumialan, Olimpia Castro Mora, Lilian Isidro Cámac, Cerapio Quintanilla Cóndor, Carlos Sabino Escobar, Martha Rosa Villavicencio Ubillús

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoCapítulorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This report seeks to show the current situation of the initial and continuing preparation of Mathematics teachers in Perú. First, historical information is presented, followed by an explanation of the current structure of the initial teacher preparation for elementary and secondary schools. After that, current policy on continuing professional development and the status of research in Mathematics Education are discussed. Finally, to conclude, there is a discussion of the current strengths and weaknesses, and future challenges.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaSpringer Briefs in Education
EditorialSpringer
Páginas75-103
Número de páginas29
DOI
EstadoPublicada - 2018

Serie de la publicación

NombreSpringer Briefs in Education
VolumenPart F4087
ISSN (versión impresa)2211-1921
ISSN (versión digital)2211-193X

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Report on Mathematics Teacher Preparation in Perú'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto